вторник, 9 февраля 2016 г.

готуємося до контрольної з л - ри 6 клас

Початковий рівень
1. В якій поезії з циклу «Дивосвіт» І. Калинця говориться про красуню, що полюбила князенка соняшника?
а) «Стежечка»; б) «Веселка»; в) «Блискавка».
2. Чому люди міста не сприймали пастушка як людину та не чули його запитань?
а) Мали поганий слух і зір; б) їм не сподобався чужоземець;
в) кожний поважав і відчував тільки самого себе.
3. Хто почув хлопця і розповів йому про місцевість, до якої він потрапив?
а) Маленьке дівча; б) жива вежа; в) кволий дідусь.
4. Дідусь Мороз на коні:а) промчався;    б) пролетів; в) протрюхикав.
5. Хто вперше розповів про можливість покинути місто, де живуть яяни? а) Юродивий; б) старий чаклун; в) фея.
 6. Емма Андієвська народилася  :а) в Мюнхені; б) Донецьку; в) Києві
7. Яяни — це мешканці:    а) Якутії і Саян; б) які знають тільки своє «я»;
в) прізвище та ім’я яких починається на «я».
8. Автор поезії застерігає стежечку, щоб вона не зачепилася:
а) за камінець; б) соломку; в) грудку землі.
9. Що одягнула веселка         а) Різнокольорову хустинку; б) стрічки; в) віночок.
10. Криничка розповідала мамі про:а) коріння дуба; б) зорі; в) красу весняної природи
11. У творі «Блискавка»розповідається про королеву: а) чарівного сяйва; б) темряви;
 в) усього живого.
12. В одної маркізи з фарфору гном навчився:а) чемних манер; б) доглядати за чайним сервізом;  в) готувати смачні страви
1. Чудодійні витвори мами, якими захоплювався ліричний герой, яскраво змальовані у творі:
  а). («Гном у буфеті»); б) С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму»;
в) І. Калинця «Писанки».
2. Що трапилося з пастушком, який наздоганяв худобу, відокремлену від решти?
а) Посковзнувся й упав у глибочезне провалля;
б) сильно збив собі ногу об великий камінь; в) вкусила гадюка.
3. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?
а) Гнома («Гном у буфеті»); б) жар-птиці («Жар-птиця»);  в) Діда Мороза («Підкова»).
4. Чому споруди казкового міста повсякчас валилися?
а) Від буревію, який насилав злий чаклун; б) бо були збудовані кожним мешканцем на свій лад
;  в) майстри-будівельники не мали досить практичних умінь.
5. Чим харчуються яяни?
а) Власним «я»; б) тільки тим, що вони виростили особисто;  в) чарівними рослинами.
6. Який займенник слід було використати, звернувшись до брами, щоб вона відчинилася?
а) Ми; б) ви; в) ти.
7. Потрапивши на рідну землю, хлопець звернувся до старця, який сидів у нього на плечах, з такою піднесеною промовою: а) «Яке щастя врешті бути вдома!»;
б) «Тепер ти бачиш, який гарний цей світ!»;  в) «Подивись, як гарно у мене на рідній землі!».
8. При дорозі стежечка топче: а) запашні квіти; б) комах; в) горох.
9. Соняшник перестрів веселку:а) біля її будинку; б) біля узбережжя річки; в) дорогою.
10. Розповідаючи про хмаринку, криничка п’є:
а) дощові краплі; б) росу; в) студене молоко.
11. Чиї обличчя стали яснішими від сяйва Жар-птиці?
а) Казкових гномів; б) дорослих і дітей; в) людей усієї планети.
12. Слухняним дітям гном:
а) розповідав легенди; б) давав шоколадки; в) дарував чарівні речі
1. За жанровою спрямованістю «Казка про яян» Емми Андієв­ської — це:
а) оповідання; б) притча; в) пригода.
2. З’явившись на площі великого міста, хлопець побачив:
а) красиві багатоповерхові маєтки; б) безліч вузьких довгих веж;
в) людиноподібних істот, у кожної з яких на одязі була буква «я».
3. Про що пастушок не питав, підійшовши до найближчого чоловіка?
а) Чи зміг би він допомогти йому потрапити додому; б) хто мешканці цього міста; в) чи не можна було б щось попоїсти.
4. Чому яянин відмовився від допомоги хлопця?
а) Боявся, що той зашкодить йому; б) намагався зарадити собі тільки сам, без сторонньої допомоги;  в) не бачив у цьому необхідності.
5. Як молодий юнга опинився серед мешканців яян?
а) Випав за борт корабля; б) купаючись, пірнув у воду; в) сховався у підземелля від сильного дощу і вітру.
6. Письменниця Е. Андієвська виїхала за кордон на постійне місце мешкання а) 1943 р.; б) 1939 р.; в) 1970 р.
7. Брама відкрилася, і хлопець побачив: а) ту козу, яка відбилася від решти; б) знайомі скелі; в) людей, які хотіли потрапити до міста Яян.
8. Через те, що стежка рухлива, швидка, вона порівнюється:а) з вітром; б) дзигою; в) блискавкою.
9. Веселка пішла:а) до річки; б) на ярмарок; в) до лісу.
10. Ґава «зчинила люту стрекотняву» через те, що:
а) відчувала зміни в погоді; б) наближення небезпеки; в) жар-птицю слід утримувати в клітці.
 11. «Підкова» Підкова була не простою, а:а) смарагдовою; б) золотою; в) срібною.
12. Тікаючи від вогнища, дим був одягнений:а) у теплий кожух; б) сині джинси; в) білу сорочку.

Середній рівень
1. Якою зображена стежечка в однойменній поезії циклу «Дивосвіт» І. Ка­линця?
2. За що судять десятирічну Анну у творі Л. Костенко «Кольорові миші»?
3) Чому І. Калинець назвав свою дочку Дзвінкою?
1. Як ґава ставиться до жар-птиці (І. Жиленко «Жар-птиця»)?
2) Що полюбляв смакувати гном (І. Жиленко «Гном у буфеті»)?
3. Яким повинен бути жаданий гість, на думку ліричного героя Л. Кос­тенко в поезії «Пісенька про космічного гостя»?
1. Про що розповідала криниченька своїй мудрій підземній мамі («Кри­ниченька» з циклу «Дивосвіт» І. Калинця)?
2. Які обов’язки виконував гном, який жив у буфеті (І. Жиленко. «Гном у буфеті»)?
3 В якій країні, якому місті на теперішній час мешкає Емма Андієв­ська?
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Цілую ніжно руки матері (за творами І. Калинця).
2. В чому чаруюча краса дивосвіту. (за творами І. Калинця, І. Жи­ленко).
3. Яку людину я поважаю, ціную, люблю (за вивченими літературними творами).
1. Люби батьків своїх, бо вони цього варті (за вивченими літературними творами).
2. Образне бачення світу, явищ природи — натхнення для людської душі (за поетичним циклом «Дивосвіт» І. Калинця).
3. «Чарівний світ дитинства, змальований у поезіях ь
1. Щастя потрібно кожному, яке воно. Чому, на ваш погляд, дівчина вирішує повернути загублену підкову Дідусеві Морозу  - поміркуйте (І. Жиленко «Підкова»)?
2. Що я вважаю найщасливішим у житті (за творами І. Жиленко).
3. Теплота маминих рук (за вивченими літературними творами).



Комментариев нет:

Отправить комментарий