9 клас готуємось до контрольної
6) «Роль пісні у самохарактеристиці героїв п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»;
7) «Конотопська відьма» Г. Квітки-Основ’яненка — сміх крізь сльози»;
8) «Життя без любові схоже на сухе дерево» (а творами поетів-романт
І.Виберіть одну правильну відповідь:
1. Матер’ю для Енея
була (І. Котляревський «Енеїда»):
а) Сівілла;б) Венера;в) Юнона;г) Амата.
а) Сівілла;б) Венера;в) Юнона;г) Амата.
2. Хто з митців слова
так охарактеризував Г. Квітку-Основ’яненка: Тебе люде поважають, / Добрий голос
маєш, / Співай же їм, мій голубе?
а) М. Костомаров;б) Є. Гребінка;в) В. Забіла;г) Т. Шевченко.
а) М. Костомаров;б) Є. Гребінка;в) В. Забіла;г) Т. Шевченко.
3. Кого із зазначених
нижче письменників названо батьком української прози:
а) Г. Квітку-Основ’яненка; б) П. Гулака-Артемовського;
в) М. Петренка; г) І. Котляревського.
а) Г. Квітку-Основ’яненка; б) П. Гулака-Артемовського;
в) М. Петренка; г) І. Котляревського.
4. Кому із
письменників належать поетичні рядки, адресовані І. Котляревському: «Ті вічні
пісні, ті єдинії спадки / Взяли собі друзі поети-нащадки / І батьківським
шляхом пішли?»
а) Лесі Українці;б) Панасу Мирному; в) Т. Шевченку; г) Г. Сковороді.
а) Лесі Українці;б) Панасу Мирному; в) Т. Шевченку; г) Г. Сковороді.
5. Ідеальний образ
бідняка:
а) Петро (І. Котляревський «Наталка Полтавка»);
б) Низ (І. Котляревський «Енеїда»);
в) Левко Цьомкало (Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»).
а) Петро (І. Котляревський «Наталка Полтавка»);
б) Низ (І. Котляревський «Енеїда»);
в) Левко Цьомкало (Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»).
Укажіть одну, дві і більше правильних
відповідей.
1. Герої яких творів
були сиротами?
а) «Хлопцюга приблудний» (М. Петренко «Небо»);
б) Василь (Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»);
в) дівчина (Є. Гребінка «Українська мелодія»);
г) Петро (І. Котляревський «Наталка Полтавка»).
а) «Хлопцюга приблудний» (М. Петренко «Небо»);
б) Василь (Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»);
в) дівчина (Є. Гребінка «Українська мелодія»);
г) Петро (І. Котляревський «Наталка Полтавка»).
2. Визначте основні
риси, характерні для сентименталізму як літературного напряму:
а) збереження класицистичної тенденції поділу героїв на позитивних і негативних;
б) збереження виняткових людей у незвичайних обставинах;
в) намагання показати особистість у рухах, думах, почуттях, прагненнях;
г) культ почуття, культ природи;
д) утвердження багатства духовного світу представників нижчих станів.
а) збереження класицистичної тенденції поділу героїв на позитивних і негативних;
б) збереження виняткових людей у незвичайних обставинах;
в) намагання показати особистість у рухах, думах, почуттях, прагненнях;
г) культ почуття, культ природи;
д) утвердження багатства духовного світу представників нижчих станів.
3. Укажіть
характеристики героїв твору Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»:
а) «…Був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе покірний, між товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не вживавсь» .
б) «…Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний…»
в) «Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, брівоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте…»
г ) «Їх турбувало лише те, що не було дітей, і не знали вони, кому дістанеться їх добро після смерті. А в них було й воликів пар з п’ять, була й шкапа, були й батраки…»
а) «…Був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе покірний, між товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не вживавсь» .
б) «…Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний…»
в) «Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, брівоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте…»
г ) «Їх турбувало лише те, що не було дітей, і не знали вони, кому дістанеться їх добро після смерті. А в них було й воликів пар з п’ять, була й шкапа, були й батраки…»
4. Укажіть основні
риси, характерні для романтизму як літературного напряму:
а) ідеалізація патріархальних відносин; б) наявність фантастики;
в) прагнення не відтворити, а перетворити дійсність;
г) домінування чіткої ієрархії морально-етичних цінностей;
д) показ непересічних подій, найчастіше трагічних.
а) ідеалізація патріархальних відносин; б) наявність фантастики;
в) прагнення не відтворити, а перетворити дійсність;
г) домінування чіткої ієрархії морально-етичних цінностей;
д) показ непересічних подій, найчастіше трагічних.
5. Укажіть, які з
наведених нижче висловлювань належать Наталці, героїні п’єси «Наталка Полтавка»
І. Котляревського:
а) «Хто живе чесно і годується трудами своїми, тому і кусок черствого хліба смачніший од м’якої булки, неправдою нажитої»;
б) «В городі вистроєний великий будинок. Туда ввечері з’їжджаються пани і сходяться всякі люди, хто заплатити може, і дивляться на комедію»;
в) «Ніхто не віда, хто як обіда»;
г) «Ат, живемо і маємося, як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне»;
д) «Хто ж єсть на світі, щоб був без гріха»;
е) «Знайся кінь з конем, а віл з волом».
а) «Хто живе чесно і годується трудами своїми, тому і кусок черствого хліба смачніший од м’якої булки, неправдою нажитої»;
б) «В городі вистроєний великий будинок. Туда ввечері з’їжджаються пани і сходяться всякі люди, хто заплатити може, і дивляться на комедію»;
в) «Ніхто не віда, хто як обіда»;
г) «Ат, живемо і маємося, як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне»;
д) «Хто ж єсть на світі, щоб був без гріха»;
е) «Знайся кінь з конем, а віл з волом».
6. Основні риси,
характерні для реалізму як літературного напряму:
а) тяжіння до зображення людини в її взаємодії із середовищем;
б) відтворення життя «у формах самого життя»;
в) провідний критерій художності — вірність дійсності;
г) ліричний герой перебуває в гармонії з природою і природним життям;
д) Велика увага приділяється соціально-побутовому фонові часу.
а) тяжіння до зображення людини в її взаємодії із середовищем;
б) відтворення життя «у формах самого життя»;
в) провідний критерій художності — вірність дійсності;
г) ліричний герой перебуває в гармонії з природою і природним життям;
д) Велика увага приділяється соціально-побутовому фонові часу.
ІІІ. Установіть ввідповідності
7. Установіть відповідність
між жанром пісень та їх назвами, які використав І. Котляревський у творі
«Наталка Полтавка»:
1) Сатирична
2) Гумористична
3) Лірична
4) Бурлацька
|
а) «Де згода в сімействі»
б) «Та йшов козак з
Дону»
в) «Дід рудий, баба
руда»
г) «Всякому городу нрав
і права»
д) «Чого вода
каламутна»
|
8.Установіть
відповідність між назвою пісні і її виконавцем (І. Котляревський «Наталка
Полтавка»):
1) «Всякому городу
нрав і права»
2) «Що за того
Петруся била мене матуся»
3) «Ой під вишнею,
під черешнею»
4) «Видно шляхи полтавськії»
|
а) Терпилиха
б) Возний
Тетерваковський
в) Наталка
г) Микола
д) Виборний
Макогоненко
|
9. Установіть
відповідність між героєм поеми «Енеїда» І. Котляревського і його
характеристикою:
1. Нептун
2. Евріал
3. Турн
4. Цірцея
|
а) Він іздавна був дряпічка, / Почув Енеїв голосок, / Шатнувся зараз із
запічка.
б) Був молоденький,
/ Так годів з дев’ятнадцять мав; / Та був Одвага і завзятий.
в) Бабище старая, /
Крива, горбатая, сухая, / Запліснявіла, вся в шрамах; / І як в намисті, вся в
жовнах.)
г) Не в шутку
молодець був жвавий, / Товстий, високий, кучерявий, / Обточений, як огірок.
д) Люта чарівниця /
І дуже злая на людей, / Які лиш не остережуться, / Тих переверне на звірей.
|
10. Установіть
відповідність між особливостями походження пісень та їх назвою, які використав
І. Котляревський у творі «Наталка Полтака»:
1) Авторські
2) Фольклорні в
обробці письменника
3) Літературні в
обробці письменника
4) Народні
|
а) «Ой я дівчина полтавка»
б) «Ой під вишнею,
під черешнею»
в) «Чого являєшся
мені у сні?»
г) «Ворскла, річка
невеличка»
д) «От юних літ».
|
11. Установіть
відповідність між назвою пісні та її виконавцем (за п’єсою І. Котляревського
«Наталка Полтавка»).
1) «Віють вітри,
віють буйні».
2) «Гомін, гомін по
діброві»
3) «У сусіда хата
біла»
4) «От юних літ не
знал любові»
|
а) Возний Тетерваковський
б) Виборний Макогоненков
в) Микола
г) Наталка
д) Петро
|
12. Установіть
відповідність між героєм «Енеїди» І. Котляревського і його характеристикою:
1) Тібр
2) Венера
3) Латин
4) Тезіфона
|
а) «Без того ж завжди був тихенький, / Як всякий дід старий слабенький, /
В чужеє діло не мішавсь».
б) «Старий дідище, /
Обшитий ввесь очеретом; / Він був собі ковтуновантий, / Сідий, в космах і
пелехатий».
в) «Прибігла фурія
із пекла, / Єхидніша од всіх відьом, / Зла, хитра, злобная, запекла, / Робила
з себе скрізь содом».
г) «Білолика,
красна, / Курносенька, очима ясна / І вся, як з кров’ю молоко; / Духи од себе
іспускала.
д) «Що матір’ю була
богів; / Ізмолоду була не промах, / Коли ж як стала без зубів, / То тілько на
печі сиділа.
|
13. Установіть
відповідність між жанром пісень та їх назвою (за твором І. Котляревського
«Наталка Полтавка»):
1) Історична
2) Лірична
3) Гумористична
4) Сатирична
|
а) «Всякому городу нрав і права»
б) «Ворскло, річка
невеличка»
в) «Віють вітри,
віють буйні»
г) «Ой під вишнею,
під черешнею»
д) «Гомін, гомін по
дуброві».
|
14. Установіть
відповідність між назвою пісні та її виконавцем (за п’єсою І. Котляревського
«Наталка Полтавка»):
1) Петро
2) Виборний
Макогоненко
3) Наталка
4) Терпелиха
|
а) «Чи я тобі, дочко, добра не желаю»
б) «Вітер віє горою»
в) «Та йшов козак з
Дону, та з Дону додому»
г) «Дід рудий, баба
руда»
д) «Начинаймо
веселиться»
|
15. Установіть
відповідність між героєм «Енеїди» і його характеристикою:
1) Дідона
2) Венера
3) Ремул
4) Плутон
|
а) От я так чисто сиротина / Росту, як при шляху горох; / Без нені, без
отця дитина, / Еней — отець, а неня — бог.
б) …Рутольської
породи, / Троюрідний був Турну сват, / Хвастун і дурень од природи, / Що не
робив, то все не в лад.
в) Пекельний, гаспидський
коханець, / Іще себе там не нагрів? / У світі нашими бідами / Не погорює ні
на час.
г) Розумна пані і
моторна, / Для неї трохи син імен; / Трудяща, дуже працьовита, / Бідняжка —
що була вдова.
д) Фурцює добре,
навісна. / То для когось уже свашкує, / Для сього тяжко поспішна.
|
ІV. Напишіть твір – мініатюру
( роздум на одну з тем)
1)
«Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського»;
2) «Всяка сатира, яка кусається, багата на мораль» (за твором Г.
2) «Всяка сатира, яка кусається, багата на мораль» (за твором Г.
3) «Любов к отчизні
де героїть, там сила вража не устоїть» (за твором І. Котляревського «Енеїда»);
4) «Нев’януча краса дівчини Полтавки» (за п’єсою І. Котляревського «Наталка Полтавка»);
5) «Не розглядівши, кажуть, броду, не лізь прожогом
першим в воду, бо щоб не насмішив людей» (за програмовими творами І.
Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка);4) «Нев’януча краса дівчини Полтавки» (за п’єсою І. Котляревського «Наталка Полтавка»);
6) «Роль пісні у самохарактеристиці героїв п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»;
7) «Конотопська відьма» Г. Квітки-Основ’яненка — сміх крізь сльози»;
8) «Життя без любові схоже на сухе дерево» (а творами поетів-романт
Комментариев нет:
Отправить комментарий